عقرب 09, 1398 16:12 Asia/Kabul
  • علی‌عسکری: ایران آماده گسترش همکاری رسانه‌ای با چین است

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در دیدار سفیر چین در تهران با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور، گفت: ایران در زمینه‌های فرهنگی و رسانه‌ای آماده همکاری با چین است.

به گزارش رادیو دری، «عبدالعلی علی‌‌عسکری» رئیس سازمان صداوسیمای ایران در دیدار «چانگ هوآ» Chang Hua سفیر چین در تهران روابط دو کشور را در زمینه‌های مختلف، راهبردی خواند و تاکید کرد: باید همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای دو کشور بیش از پیش افزایش یابد زیرا گسترش این همکاری‌ها، موجب تقویت تعاملات دو کشور در سایر زمینه‌ها خواهد بود.

علی‌عسکری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود دشمنی و شیطنت‌های آمریکا و هم‌پیمانانش به قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل شده است، افزود: ایران و چین هم اکنون در مقابل جنگ رسانه‌ای آمریکا قرار دارند و تهران و پکن باید با تبادل تجربیات و هم‌افزایی در زمینه رسانه‌ای یکدیگر را تقویت کنند.

رئیس سازمان صداوسیمای ایران با بیان اینکه ایران، چین و روسیه در یک نقطه عطف تاریخی قرار دارند، تصریح کرد: این کشورها باید با گسترش هرچه بیشتر روابط، تاثیرات بین‌المللی ویژه‌ای را رقم بزنند و در این میان همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای نقش کلیدی دارد.

سفیر چین در تهران هم در این دیدار با بیان اینکه تقویت همکاری‌های رسانه‌ای چین و ایران ضروری است، تصریح کرد: گسترش همکاری‌های رسانه‌ای موجب آشنایی بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر می‌شود و خبر‌ها و جهت گیری‌های منفی رسانه‌های غربی علیه تهران – پکن را خنثی می‌کند.

چانگ هوآ همچنین با تاکید بر اینکه همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای میان دو کشور باید افزایش یابد، گفت: مردم چین به فیلم‌ها و سریالهای  تلویزیون ایرانی علاقه فراوان دارند.

 

کلیدواژه