عقرب 21, 1398 15:40 Asia/Kabul
  • افتتاح نخستین مرکز آموزش بین المللی مین زدایی بشر دوستانه ایران

نخستین مرکز آموزش بین المللی مین زدایی بشر دوستانه ایران با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی امروز(سه شنبه) در تهران افتتاح شد.

به گزارش ایرنا؛ مرکز آموزش بین المللی مین زدایی بشر دوستانه ایران با هدف آموزش‌های مرتبط با فعالیت‌های مین‌زدایی بشردوستانه برای کشورهای درگیر با معضل مین و مواد منفجره به جا مانده از جنگ در جهان و همچنین توسعه و ارتقاء سطح علمی این آموزش‌ها تأسیس شده است.

کارگاه‌های آموزشی پاکسازی مین، مهمات و تجهیزات کشف، حفاظت فردی و مکانیزه پاکسازی، سالن نمایشگاهی دستگاه‌های انفجاری ابتکاری، سالن شبیه‌ساز میدان مین مجهز به اتاق کنترل استاد و امکان شبیه‌سازی منطقه عملیاتی و کنترل فعالیت‌های دانش‌پذیر با استفاده از مین‌ها و مهمات شبیه‌سازی شده الکترونیکی از امکانات این مرکز بین‌المللی است.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، در مراسم افتتاح مرکز آموزش بین المللی مین زدایی بشر دوستانه ایران گفت: این مرکز، آماده کمک به استقرار صلح و امنیت جهانی است.

سرتیپ حاتمی با بیان اینکه از دوران جنگ هشت ساله رژیم بعث عراق با ایران، حدود 20 میلیون مین و گلوله عمل نکرده به جا مانده بود، افزود: ایران کشوری صاحب تجربه در موضوع کشف و پاکسازی انواع مناطق آلوده مین است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با اشاره به اینکه کشورهای همسایه ایران مانند افغانستان، عراق، جمهوری آذربایجان و سوریه به دلیل جنگ و درگیری های تروریستی با معضل مین و مواد منفجره روبرو هستند، گفت: مرکز آموزش بین المللی مین زدایی بشر دوستانه ایران آماده همکاری با این کشورهاست.

کلیدواژه