تاکید ایران بر ضرورت تاسیس کشور فلسطین به پایتختی قدس
(last modified 1398-09-09T12:52:21+00:00 )
قوس 09, 1398 17:22 Asia/Kabul
  •  تاکید ایران بر ضرورت تاسیس کشور فلسطین به پایتختی قدس

نماینده ایران در مراسم بزرگداشت روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین در مقر سازمان‌های بین‌المللی در وین بر ضرورت پایان دادن به اِشغال فلسطین و تاسیس سرزمین مستقل به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «رضا غائبی» معاون نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین روز شنبه در این مراسم با تاکید بر ضرورت یافتن راه حل جامع و پایدار برای حل بحران فلسطین، خاطرنشان کرد: صلح بادوام تنها زمانی دست یافتنی است که راه حل ارائه شده شامل تحقق حقوق مشروع مردم فلسطین از جمله پایان دادن به اِشغال این سرزمین و بازگشت مردم فلسطین به سرزمین خود و برقراری سرزمین مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف باشد.

غائبی ضمن ابراز نگرانی عمیق از وضعیت مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی به ویژه کرانه باختری و بحران انسانی در نوار غزه به علت محاصره و تحریم اقتصادی، تجاوز گسترده ارتش اسرائیل و تخریب مدارس و خانه‌ها، خواستار رفع فوری و بدون قید و شرط محاصره غیرقانونی نوار غزه و آزادی همه مبادی و گذرگاه‌های این منطقه شد.

معاون نماینده ایران همچنین خشونت افراطی، ترور و فتنه‌انگیزی توسط شهرک نشینان صهیونیست در اماکن مقدس شرق بیت المقدس، تبعیض علیه فلسطینیان و پاسخگو نبودن به مراجع قضایی را نکات نگران کننده دیگر در مورد فلسطین عنوان کرد و افزود: این رفتارهای غیرانسانی، موجب وخیم‌تر شدن اوضاع و افزایش تنش‌ها شده است.

نماینده ایران در بزرگداشت روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین ضمن اعلام مجدد حمایت ایران از مردم فلسطین در تلاش مشروع و به حق آن‌ها علیه اشغالگری و تلاش برای اعمال حق تعیین سرنوشت خود، افزود: جمهوری اسلامی ایران عمیقا معتقد است راه حل مسئله فلسطین نیازمند یک رویکرد جامع شامل رسیدگی جدی به عوامل ریشه‌ای این بحران است.

 

کلیدواژه