قوس 12, 1398 08:44 Asia/Kabul
  •  سرتیپ حاتمی: نسخه‌های غرب برای امنیت منطقه، شیوه‌ جدید استعماری است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، نسخه‌های ارائه شده غربی‌ها برای امنیت منطقه را شیوه‌های جدید استعماری و غیرمسئولانه عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران روز دوشنبه با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه وزیر دفاع فرانسه درباره امنیت منطقه غرب آسیا گفت: مداخله‌ غربی‌ها موجب پیچیده‌تر شدن شرایط امنیتی منطقه می‌شود.
«فلورنس پارلی»  وزیر دفاع فرانسه 2 قوس در کنفرانس منامه به حوادث چند ماه اخیر در حوزه خلیج فارس مانند سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به تأسیسات نفتی عربستان اشاره کرد و مدعی شد: زمان "احیای بازدارندگی" فرا رسیده است. 
پارلی همچنین از انفعال آمریکا و عقب نشینی تدریجی این کشور از خاورمیانه انتقاد کرد.  
سرتیپ حاتمی با بیان اینکه تروریست‌های تکفیری در منطقه غرب آسیا توسط نیروهای مسلح و مردم عراق و سوریه و با کمک و مساعدت ایران و روسیه شکست داده شدند ، افزود: کشورهای غربی اعم از آمریکا و دیگران غیر از تلاش برای مدیریت این گروه‌های تروریستی به نفع خود، اقدامی در مقابل آنها انجام ندادند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اینکه مردم منطقه غرب آسیا هرگز ظلم و ستم و غارتگری غربی ها را فراموش نمی کنند،تصریح کرد: کشورهای منطقه غرب آسیا از ظرفیت‌های لازم برای تامین امنیت این منطقه ‌بدون دخالت کشورهای بیگانه برخوردار هستند.

 

کلیدواژه