قوس 14, 1398 11:35 Asia/Kabul
  • ایران و جمهوری آذربایجان در آستانه همکاری فضایی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار "رشاد نبی اف" رئیس آژانس فضایی جمهوری آذربایجان در باکو بر آغاز همکاری‌های مشترک دو کشور در حوزه فضایی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، "محمد جواد آذری جهرمی" در این دیدار با اشاره به تمایل ایران برای آغاز همکاری مشترک با جمهوری آذربایجان در حوزه فضایی گفت: دانش فضایی و ساخت ماهواره اهداف مختلفی دارد که الزاما اقتصادی نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه بخش اعظم اقتصاد آینده به حوزه فضایی تعلق دارد، اظهار داشت، ایران با یک برنامه ریزی 20 ساله که 10 سال از آن گذشته تصمیم گرفته‌است در این حوزه تنها مصرف‌کننده نباشد.

"آذری جهرمی"  تصریح کرد، توسعه صنعت فضایی برای ایران ضرورت راهبردی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر اینکه ایران در رابطه با حوزه فضایی از هر نوع همکاری استقبال می‌کند، گفت: سازمان فضایی ایران این آمادگی را دارد تا زمینه همکاری مشترک با آژانس فضایی جمهوری آذربایجان را فراهم نماید.

"رشاد نبی‌اف" نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از تمایل جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با جمهوری آذربایجان در حوزه فضایی تاکید کرد، باکو از شکل‌گیری همکاری مشترک استقبال می‌کند.

رئیس آژانس فضایی جمهوری آذربایجان افزود: وی آمادگی دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن برای آغاز گفت و گوهای دوجانبه میزبان رئیس سازمان فضایی ایران در باکو باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران بامداد سه شنبه بمنظور شرکت در  نمایشگاه بین المللی "باکو تل- 2019 " وارد پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

"آذری جهرمی" در این سفر همچنین  تاکنون با "الهام علی اف" رئیس جمهور و "رامین قلی زاده" همتای آذربایجانی خود دیدار و گفت وگو کرده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات "باکوتل– 2019"  از روز سه شنبه در باکو آغاز شده و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه 238 شرکت از 23 کشور از جمله ایران حضور دارند.

کلیدواژه