قوس 14, 1398 18:11 Asia/Kabul
  • تاکید بر گسترش همکاری‌های ایران و روسیه در نشست دوما

«سعید رضا عاملی» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران و «ویچسلاو آلکسویچ نیکونوف» رئیس کمیسیون علوم و آموزش دومای روسیه بر گسترش روزافزون همکاری‌ها در حوزه‌های علمی و آموزشی تاکید کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در این دیدار که «مهدی سنایی» سفیر ایران در فدراسیون روسیه نیز حضور داشت تعاملات فرهنگی و آموزشی بین دو کشور بویژه نقش پارلمانها در توسعه و ارتقای این همکاریها به حوزه‌های استراتژیک مورد گفت‌وگو و تاکید طرفین قرار گرفت .   گفتنی است، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دیروز نیز با آندره فورسنکو دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در امور علم و آموزش دیدار کرد.

در این دیدار بر گسترش روزافزون همکاری‌ها در ابعاد آموزشی و دانشگاهی و استفاده از تجربیات دو طرف تاکید شد.

فورسنکو نیز در این دیدار ضمن تمجید از بار آموزشی و سطح علمی دانشگاه‌های ایران اظهار داشت: امیدوارم در این نشست بر روی نقاط مشترک و تفاوت‌های خود گفت‌وگو کنیم تا به درکی مشترک برای گسترش همکاری‌های خود برسیم.‌

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته در فدراسیون روسیه برای ارتقا سطح دانشگاه‌های روسی اظهار داشت: ما اگر چه انتقادهایی از نحوه رتبه بندی دانشگاه‌های جهان و جایگاه دانشگاه‌های روسیه در این زمینه داریم اما در عین حال تلاش میکنیم تا از فاکتورهای مطرح شده در رتبه‌بندیهای جهانی برای شناسایی نقاط ضعف خود استفاده کنیم تا بتوانیم بهتر خود را ارتقا دهیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در امور علم و آموزش در ادامه این دیدار به تشریح اقدامات صورت گرفته در روسیه برای توسعه دانشگاهها در نقاط مختلف این کشور پرداخت.

کلیدواژه