قوس 27, 1398 11:43 Asia/Kabul
  • عراقچی: تهران در هیچ سطحی با واشنگتن مذاکره نمی کند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه تهران در هیچ سطحی با واشنگتن مذاکره نمی کند، تاکید کرد: آمریکا با خروج از برجام، مذاکره را به تجربه‌ای بد و ناموفق تبدیل کرد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با شبکه "سی جی تی ان" CGTN (China Global Television Network) چین که سه شنبه شب پخش شد، با تاکید بر اینکه تهران اعتمادی به آمریکا ندارد، گفت: ایران هیچ گاه تحت فشار مذاکره نمی کند.

عراقچی در مورد آثار تحریم های آمریکا علیه ایران نیز اظهار کرد: تحریم‌ها فرصت‌هایی برای ایران ایجاد کرد و جمهوری اسلامی توانست از طریق معامله پایاپای با شرکا، تبادل با ارز ملی و برنامه ریزی برای اقتصاد نفتی، اقتصاد با ثبات‌تری داشته باشد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی در مورد کاهش تعهدات ایران در برجام هم تصریح کرد: کاهش تعهدات ایران در برجام، پاسخی به خروج آمریکا از این توافق است.

عراقچی همچنین با انتقاد از بدعهدی اروپایی ها در اجرای تعهدات برجامی خود خاطرنشان کرد: باید بین تعهدات ایران در برجام و مزایای آن توازن برقرار شود اما تاکنون ایران از رسیدن به مزایای برجام بی بهره مانده است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران درباره اخبار مربوط به دستگیری هشت جاسوس در ایران نیز گفت: برخی از کشورها قصد داشتند، اعتراض مسالمت‌آمیز مردم ایران به اصلاح قیمت بنزین را به مسیرهای دیگری کشانده و ناآرامی و خشونت گسترده‌ای در کشور ایجاد کنند، اما نیروهای امنیتی ایران برخی افراد مرتبط با سازمان سیا(سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) یا سازمان‌های جاسوسی دیگری را دستگیر کردند.

کلیدواژه