قوس 28, 1398 13:55 Asia/Kabul
  • مشروعیت نداشتن ادعای کانادا درباره نقض حقوق بشر در ایران

مدیرموسسه صیانت از حقوق زنان در ایران گفت: دولت کانادا در حالی بانی تصویب قطعنامه‌های گسترده علیه ایران می‌شود که نه‌تنها خود از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر است بلکه اساساً چنین مشروعیتی ندارد.

«عطیه قشونی» Atieh Ghoshouni مدیرموسسه صیانت از حقوق زنان در ایران روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری متعامل با ساز و کار‌های بین‌المللی، همواره حمایت و ارتقا حقوق بشر را در دستور کار دارد.

قشونی با تاکید بر اینکه دولت نژادپرست کانادا با کمک عاملان تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران، بانی تصویب قطعنامه علیه ایران شده است، تصریح کرد: مواردی همچون نقض گسترده حقوق اقلیت‌ها و بومیان، وجود نابرابری‌های اجتماعی، نفی حقوق اساسی فردی همچون حق زندگی، آزادی و امنیت، وجود مفاد تبعیض‌آمیز و ناقض حقوق بشر در قوانین اساسی و موضوعه و نظایر آن، باعث ناتوانی دولت کانادا در اجرای تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر شده است.

قشونی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین قربانی تروریسم است، تاکید کرد: این‌گونه اقدامات مایه ننگ کشوری است که در راستای سیاست خارجی تنگ‌نظرانه خود و اهداف سیاسی مغرضانه‌اش از ابزار شورای امنیت، به عنوان تریبونی برای بیان دشمنی‌های خود بر ضد مردم ایران استفاده و علیه جمهوری اسلامی ایران اقامه دعوی حقوق بشری می‌کند.

در نشست روز چهارشنبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه‌های کمیته سوم این مجمع در دستور کار قرار گرفت؛ یکی از آنها، قطعنامه حقوق بشری ایران بود که از سوی کانادا ارائه شد.

کلیدواژه