روحانی: توافقات بسیار خوبی در مالزی و ژاپن انجام گرفت
(last modified 1398-10-01T04:36:15+00:00 )
جدی 01, 1398 09:06 Asia/Kabul
  • روحانی: توافقات بسیار خوبی در مالزی و ژاپن انجام گرفت

رئیس جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی نخست وزیران مالزی و ژاپن به این دو کشور سفر کرده بود، عصر شنبه به تهران بازگشت.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در بدو ورود به تهران، سفرِ مالزی و ژاپن را در مقطع کنونی بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و اظهار کرد: توافقات بسیار خوبی در مالزی و ژاپن انجام گرفت.

روحانی با اشاره به نشست سران کشورهای مالزی، ایران، ترکیه و قطر در حاشیه اجلاس کوالالامپور، گفت: در این نشست تصمیمات بسیار خوبی برای همکاری 4 کشور اتخاذ شد و البته از کشورهای دیگر هم بنا شد برای مساله توسعه به ویژه در زمینه همکاری در فناوری های نو و زمینه های صنعت دعوت شود.

رئیس جمهوری ایران افزود: به زودی اجلاس مشترک همکاری‌های ایران و مالزی تشکیل می‌شود و «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی علاقه‌مند است در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

روحانی همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران 90 سال با کشور ژاپن به عنوان یک کشور دوست، رابطه سیاسی نزدیکی دارد، افزود: ژاپنی‌ها در زمینه شکستن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، پیشنهاد جدیدی داشتند که بنا شد رایزنی‌های دو کشور در این زمینه ادامه یابد. 

رئیس جمهوری ایران با اشاره به اعلام آمادگی «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن برای سرمایه‌گذاری در چابهار، تصریح کرد: مسئله ترانزیت جنوب به شمال که از چابهار در جنوب شرق ایران  تا دریای خزر امتداد دارد و از آنجا به ترکمنستان ، اینچه‌برون و تا  آستارا ادامه می یابد ، برای ژاپنی‌های بسیار اهمیت دارد.

 

کلیدواژه