جدی 04, 1398 16:31 Asia/Kabul
  •  روحانی: روش‌های جدیدی برای تجارت با کشورها پیدا کردیم

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت، امروز با کشورهای مختلف شیوه‌های جدیدی را برای تجارت یافته‌ایم و با کشورهایی نظیر هند، مالزی، ترکیه، چین و روسیه گام‌های جدیدی را در تجارت برداشته‌ایم.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه افزود، در اجلاس چهار جانبه ایران، مالزی، ترکیه و قطر در زمینه مسایل بانکی و مالی اتفاق نظر وجود داشت و تاکید شد جهان باید خود را از دلار خلاص کند.

رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه امروز همه کشورها از جمله کشورهایی که در اجلاس اخیر مالزی حضور داشتند، آمریکا را مقصر اصلی در ماجرای فشار به ملت ایران می‌دانند، گفت: هیچ کس تردید ندارد که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود به طور کامل عمل کرده و در چارچوب صلح، ثبات و امنیت منطقه و جهان گام برداشته و این طرف مقابل است که تعهدات خود را زیر پا گذاشته است.

روحانی در ادامه افزود، اگر امروز کشورهای 1+5 برای عمل به همه تعهدات خود اراده داشته باشند و بخواهند اشتباهات گذشته را جبران کنند، آماده گفتگو هستیم.

رئیس جمهوری ایران تأکید کرد: هیچ تردیدی نداریم، اگر امروز ملت ایران در دنیا عزیز بوده و سخن‌مان در جهان شنونده داشته است، تنها به دلیل مقاومت و ایستادگی این ملت بزرگ است.

 

کلیدواژه