جدی 06, 1398 12:17 Asia/Kabul
  • آغاز رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند

رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین امروز(جمعه) با پیام "صلح، دوستی و امنیت پایدار در سایه همکاری و اتحاد جمعی" در شمال اقیانوس هند آغاز شد.

امیر دریادار «غلامرضا طحانی» معاون عملیات نیروی دریایی ارتش ایران و سخنگوی رزمایش سه‌جانبه ایران، روسیه و چین در نشست خبری این رزمایش گفت: منطقه شمال اقیانوس هند، منطقه بسیار با امنیتی است که این امنیت پایدار با اقتدار نیروهای مسلح ایران برقرار شده است.

دریادار طحانی با تاکید بر اینکه ایران قابل منزوی شدن نیست افزود: برگزاری این رزمایش به معنای این است که روابط سه کشور ایران، روسیه و چین به سطح معناداری رسیده است و این روند در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش ایران، تحکیم امنیت در منطقه، تقویت امنیت تجارت دریایی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی را از اهداف این رزمایش چهار روز عنوان کرد.

دریادار طحانی با بیان اینکه وسعت منطقه این رزمایش 17 هزار کیلومتر مربع است تصریح کرد: این رزمایش بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده با حرکت یگان‌های شناوری ایران، روسیه و چین از بندر چابهار(جنوب شرق ایران) آغاز می‌شود و در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد یافت.

سخنگوی رزمایش سه‌جانبه ایران، روسیه و چین درباره تاکتیک تمرینی در این رزمایش مشترک نیز اظهار کرد: تمرینات تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته، تیراندازی علیه اهداف مشخص و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است.

رزمایش مشترک نیروهای دریایی ایران، روسیه و چین که از امروز(جمعه) در شمال اقیانوس هند آغاز شده است، به مدت چهار روز ادامه دارد.

کلیدواژه