جدی 07, 1398 09:11 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای همکاری با پاکستان در زمینه ریشه کنی فقر

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، فقر و بهداشت را از عمده ترین مسائل کشورها دانست و تاکید کرد: تهران آماده همکاری و تبادل تجارب با اسلام آباد برای ریشه کنی فقر است.

به گزارش ایرنا؛ «باقر لاریجانی» معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران که در صدر هیاتی به اسلام آباد سفر کرده است، روز جمعه در دیدار خانم «ثانیه نیشتر» Sania Nishtar دستیار ویژه «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در امور رفاه اجتماعی و مبارزه با فقر گفت: تحکیم همکاری مشترک در راستای رفاه حال مردم دو کشور ضروری است.

لاریجانی با اشاره به اینکه ایران 97 درصد داروهای مورد استفاده مردم را در داخل تولید می کند افزود: ایران آماده انتقال تجربیات خود به پاکستان در حوزه بهداشت، تدوین برنامه تبادل دانشجو و همچنین اساتید حوزه علوم پزشکی و درمانی است.

خانم «ثانیه نیشتر» دستیار ویژه عمران خان نخست وزیر پاکستان در امور رفاه اجتماعی و مبارزه با فقر نیز در این دیدار روابط تهران و اسلام آباد را عالی توصیف کرد و گفت: ایران و پاکستان دوستان یکدیگر در لحظات سخت هستند.

نیشتر با تاکید بر ضرورت استفاده پاکستان از تجربیات نظام بهداشت و سلامت ایران تصریح کرد: امکانات درمانی و نظام بهداشت ایران با وجود اینکه با تحریم های سخت مواجه است، در سطح بسیار عالی و مدرن قرار دارد.

کلیدواژه