دریادار سیاری : اجرای رزمایش مرکب تحت فرماندهی ایران است
(last modified 1398-10-07T14:08:47+00:00 )
جدی 07, 1398 18:38 Asia/Kabul
  • دریادار سیاری : اجرای رزمایش مرکب تحت فرماندهی ایران است

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت، رزمایش دریایی مرکب ایران، روسیه و چین تحت فرماندهی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

امیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش ایران امروز شنبه در نشست خبری افزود ، رزمایش دریایی مرکب ایران، روسیه و چین از این حیث اهمیت دارد که اقیانوس هند یکی از مناطق راهبردی جهان است، چون میان سه تنگه مهم و راهبردی در جهان یعنی تنگه هرمز، تنگه مالاکا و تنگه باب المندب قرار دارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد ، ایران مشرف به اقیانوس هند است و تردد کشتی‌های نفتی نیز در همین منطقه انجام می‌شود به همین خاطر از منطقه برگزاری رزمایش مرکب به عنوان مثلث طلایی یاد می‌شود و برای ایران حائز اهمیت است.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اینکه بسیاری از سازمان‌ها برای تامین امنیت خلیج عدن از جمهوری اسلامی ایران درخواست کرده اند گفت: در بحث تامین امنیت خلیج عدن پنج هزار کشتی را همراهی و یک کشتی چینی را نیز از دست دزدان دریایی خارج کردیم.

وی افزود: اجرای تاکتیک‌ها و تکنیک‌های ما در نیروی دریایی یک الگو در سطح جهان محسوب می‌شود و همه دنیا به دنبال برنامه‌ها و تاکتیک‌های ما برای مقابله با دزدان دریایی هستند.

رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه در جهت تقویت و افزایش تجربه در امنیت تجارت بین المللی،از روز جمعه به مدت چهار روز در شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شده است.تبادل تجربه امنیت در میان کشورهای ایران،  روسیه و چین و مقابله با تروریسم و دزدی دریایی از مهم ترین اهداف این رزمایش اعلام شده است.

 

کلیدواژه