لاریجانی: دوره بحران سوریه سپری شده است
(last modified 1398-10-08T08:49:35+00:00 )
جدی 08, 1398 13:19 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: دوره بحران سوریه سپری شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: دوره بحران سوریه سپری شده و این کشور وارد دوران بازسازی شده است.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری صدا و سیما، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار جمعی از رئیسان قبایل و عشایر سوریه در تهران، با اشاره به اهمیت تدوین قانون اساسی این کشور توسط مردم سوریه افزود: مردم سوریه نیاز به قیّم ندارند و باید بتوانند بدون فشار بیرونی، قانون اساسی کشورشان را تدوین و تصویب کنند.
لاریجانی همچنین با تاکید بر حل برخی مشکلات سوریه تصریح کرد: حضور تروریست ها در منطقه ادلب آثار زیانباری دارد و این معضل باید هرچه سریع‌تر برطرف شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با یادآوری این موضوع که برخی از کشورهای منطقه مدعی شدند سوریه طی مدت کوتاهی سقوط خواهد کرد، گفت:سوریه توانست بر توطئه خطرناک دشمنان غلبه کند.
لاریجانی تاکید کرد: اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره سوریه نشان داد که آنها صرفا به دنبال نفت این کشور هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با اشاره به همکاری‌ موثر ایران، ترکیه و روسیه در چارچوب مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه گفت: ایران با هر اقدامی ضد تمامیت ارضی سوریه مخالف است و از این کشور در مبارزه با تروریسم حمایت می کند.
رئیسان برخی قبایل عشایر سوریه نیز با قدردانی از حمایت های ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم گفتند: نقش سازنده ایران در روزهای بحرانی سوریه بسیار حیاتی بوده است.

 

کلیدواژه