شورای عالی امنیت ملی ایران: رژیم آمریکا مسئول عواقب ماجراجویی جنایتکارانه خود است
(last modified 1398-10-13T15:40:08+00:00 )
جدی 13, 1398 20:10 Asia/Kabul
  •  شورای عالی امنیت ملی ایران: رژیم آمریکا مسئول عواقب ماجراجویی جنایتکارانه خود است

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در پی جنایت آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: رژیم آمریکا مسئول عواقب تمامی تبعات این ماجراجویی جنایتکارانه خواهد بود.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز (جمعه) در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

شورای عالی امنیت ملی ایران پس از جلسه فوق العاده امروز (جمعه) خود با بررسی ابعاد مختلف این حادثه، تصمیمات مقتضی را اتخاذ و در بیانیه‌ای تصریح کرد: آمریکا بداند این حمله جنایتکارانه، بزرگترین خطای راهبردی این کشور در منطقه غرب آسیا بوده است و واشنگتن از تبعات این اشتباه محاسباتی به آسانی رهایی نخواهد یافت.

شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه جنایتکاران با انتقام سخت در زمان و مکان مناسب روبه‌رو خواهند شد، افزود: بدون تردید خط جهاد و مقاومت با انگیزه‌ای مضاعف ادامه پیدا خواهد کرد و درخت مقاومت هر روز تنومندتر و شکوفاتر خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: بدون شک این جنایت، انتقام داعش و تروریست‌های تکفیری از فرماندهان بزرگ مبارزه با تروریسم بود که به دست آمریکا علیه نمادهای افتخارآمیز اضمحلال تروریسم در عراق و سوریه صورت گرفت. 

شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با تسلیتِ شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر فرماندهان مبارزه با تروریسم به ویژه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) تصریح کرد: در هم آمیختن خون فرماندهان سرافراز ایرانی و عراقی در این مسیر نورانی، نمادی از پیوند ناگسستنی دو ملت ایران و عراق در آینده خواهد بود.

کلیدواژه