جدی 14, 1398 08:54 Asia/Kabul
  • تخت روانچی، پاسخ به ترور سردار سلیمانی نظامی است

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی از طرف نظامیان تروریست آمریکایی در عراق گفت ،قطعا پاسخ اقدام نظامی، نظامی خواهد بود.

به گزارش ایرنا ،«مجید تخت روانچی» دیشب (جمعه شب) در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان افزود، آمریکایی‌ها با یک اقدام نظامی، یکی از فرماندهان ارشد ایران را به شهادت رسانده‌اند و اینکه چگونه، چه زمانی و در کجا این پاسخ داده خواهد شد، باید شاهد آن باشیم.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به این سوال که آیا نمادی از جنگ را می بینید، افزود، در واقع ترور سردار سلیمانی یک اقدام جنگی از سوی آمریکا علیه مردم ایران بود .

تخت روانچی افزود: شامگاه گذشته، آمریکایها با ترور سردار سلیمانی ، فصل جدیدی را گشودند و  این فصل جدید معادل گشودن یک جنگ علیه ایران است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی  از "انتقام سخت در انتظار جنایتکاران" سخن گفته اند و آنها هم کسانی نخواهند بود، جز آمریکایی ها،آیا این به معنای اعلان جنگ نیست، گفت،آمریکایی ها مدت‌ها است که جنگ با ایران را آغاز کرده اند. 

تخت روانچی افزود: جمهوری اسلامی ایران نمی تواند چشمان خود را بر آنچه که اتفاق می افتاد ببندد و یقینا انتقام گرفته خواهد شد و انتقام سختی خواهد بود.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس حشد الشعبی عراق بامداد روز(جمعه) در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در فرودگاه بغداد پایتخت عراق، به شهادت رسیدند.

کلیدواژه