ظریف: پایان حضور شرورانه آمریکا در منطقه غرب آسیا آغاز شده است
(last modified 1398-10-17T07:20:10+00:00 )
جدی 17, 1398 11:50 Asia/Kabul
  • ظریف: پایان حضور شرورانه آمریکا در منطقه غرب آسیا آغاز شده است

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر این که پایان حضور شرورانه آمریکا در منطقه غرب آسیا آغاز شده است، گفت: پیامدهای ترور مقام ارشد نظامی ایران، دیر یا زود گریبان آمریکا را از شرق تا غرب عالم خواهد گرفت.

«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز سه‌شنبه در مجمع گفت و گوی منطقه‌ای تهران با اشاره به جنایت آمریکا در ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: آمریکا بار دیگر به همگان ثابت کرد که هیچ تعهد و احترامی به قواعد و قوانین آمره بین‌­المللی ندارد.
ظریف افزود: ترور سپهبد سلیمانی، نه تنها حمله به حاکمیت ملی عراق و ترور وحشیانه و بزدلانه سردار سرافراز ایران بود، بلکه هدف قرار دادن یکی از ارکان "تأمین­ کننده امنیت" منطقه غرب آسیا بوده است.
وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه رئیس جمهوری بی‌ادب و گستاخ آمریکا و وزیر امورخارجه بی‌ادب‌تر او با ترور سردار سلیمانی این‌بار قمار بزرگی کرده‌اند، تاکید کرد: آمریکا پاسخ خود را در زمان و مکان مناسب که حداکثر درد را احساس کند، دریافت خواهد کرد.
ظریف همچنین برداشت‌های غلط که بر معادلات منطقه تاثیرگذار بوده را از مهمترین مشکلات منطقه عنوان کرد و افزود: پارادایمی که امروز بر منطقه غرب آسیا تحمیل شده و دانسته یا ندانسته، توسط برخی در منطقه باز تولید می‌شود، بر این اصل قرار گرفته است که سلاح آمریکایی و جنگ، امنیت می‌آورد.
وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد: آنچه که در پهنه جغرافیایی غرب آسیا و خلیج فارس امنیت آورده و صلح پایدار تولید می‌کند، ارتقاء همبستگی درون منطقه‌ای، تفاهم مشترک و روابط مبتنی بر همکاری است.
مجمع گفت‌وگوی تهران صبح امروز (سه شنبه) در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران آغاز شد.

 

کلیدواژه