جدی 20, 1398 15:30 Asia/Kabul
  • خطیب نماز جمعه تهران:  سردار سلیمانی امنیت آفرین بود
    خطیب نماز جمعه تهران: سردار سلیمانی امنیت آفرین بود

خطیب نماز جمعه تهران، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سردار امنیت‌آفرین و صلح‌آفرین دانست.

حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج علی‌اکبری» خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به  شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فضای ایران،منطقه و دیگر کشورهای اسلامی در هفته گذشته آکنده از تقوای الهی بود.
حاج علی‌اکبری با بیان ینکه ویژگی خاص سردار سلیمانی تقوای الهی بود،افزود: این سردار والا مقام، منطقه را از داعش پاکسازی کرد و امنیت را در غرب آسیا ارتقاء و فرهنگ مقاومت را در سطح منطقه گسترش داد.
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: با عمق راهبردی سردار سلیمانی در محور مقاومت ، امنیت ایران اسلامی تضمین شد و امنیت جهانی نیز ارتقاء یافت؛ امنیتی که حاصل مقاومت فعال است.
حاج علی‌اکبری گفت: سردار سلیمانی با پیروی از مکتب امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، در تربیت عناصر مؤمن، شجاع، فکور و با نگاه تمدنی در منطقه وسیع مقاومت و توسعه فرهنگ تربیتی اسلام ناب در منطقه تلاش و جوانان رشید و شایسته‌ای را تربیت کرد.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین با بیان اینکه آمریکاییها در به شهادت رساندن سردار مقاومت، حماقت بزرگی کردند، افزود: شهادت سردار سپهبد سلیمانی و دیگر همراهانش با بصیرت امت اسلامی و حضور یکپارچه مردم، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و منطقه مقاومت شد.
سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد روز جمعه (13 جدی) به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر از همرزمانش در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

کلیدواژه