انتقاد ظریف از طرف های اروپایی برجام
(last modified 1398-10-24T04:35:50+00:00 )
جدی 24, 1398 09:05 Asia/Kabul
  • انتقاد ظریف از طرف های اروپایی برجام

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باانتقاد از عملکرد طرف های اروپایی "برنامه جامع اقدام مشترک" (برجام) گفت: بریتانیا،فرانسه و آلمان نمی توانند با تعظیم آمریکا برجام را نجات دهند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد جواد ظریف دوشنبه شب در حساب توئیتری خود نوشت: به مدت 20 ماه، سه کشور اروپایی عضو برجام (بریتانیا،فرانسه و آلمان) از سیاست تعظیم در برابر آنچه آمریکا دیکته می کرد پیروی کردند و به همین دلیل این توافقنامه به خطر افتاده است.

وزیر امور خارجه ایران افزود: سه کشور اروپایی می توانند برجام را نجات دهند، اما نه با تعظیم در برابر آمریکا و فشار آوردن به طرف متعهد (ایران)، بلکه باید در اجرای تعهدات خود جرأت به خرج دهند.

دولت آمریکا ثور 1397 به صورت یکجانبه و بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌ها علیه مردم ایران را ازسر گرفت.

جمهوری اسلامی ایران بعد از یک سال صبر راهبردی و در پی تحقق نیافتن وعده اروپا برای جبران آثار منفی تحریم‌های آمریکا، روند کاهش تدریجی اجرای برجام را آغاز کرد.

ایران تا کنون چهار گام در این مسیر برداشته و تأکید کرده است که تا وقتی موازنه برجام احیا نشود، این مسیر را ادامه می‌دهد.

کلیدواژه