جدی 24, 1398 14:33 Asia/Kabul
  •  روحانی: دولت ایران به همه وظایفش در سانحه سقوط هواپیما عمل خواهد کرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی تهران تاکید کرد: دولت ایران به همه وظایف حقوقی و قانونی خود عمل خواهد کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه با بیان اینکه ریشه همه اتفاقات اخیر به اقدامات مخرب آمریکا در منطقه برمی‌گردد، افزود: دولت ایران خود را در قبال همه جان‌باختگان این حادثه به خصوص اتباع کشورهای دیگر، مسوول می‌داند.

روحانی با بیان اینکه تمامی جوانب این حادثه در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: تمامی نتایج این بررسی‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین صبح چهارشنبه گذشته (18 جدی)، نزدیک فرودگاه امام خمینی (ره) تهران سقوط کرد و تمامی 176 سرنشینان این پرواز جان باختند.

ستادکل نیروهای مسلح ایران در پی این حادثه در اطلاعیه‌ای با اشاره به تهدیدهای رئیس جمهوری و فرماندهان نظامی آمریکا مبنی بر حمله به اهدافی در خاک ایران و افزایش پروازهای جنگی تروریست‌های آمریکایی پیرامون ایران اعلام کرد: بروز خطای انسانی غیر عمد به دلیل چرخش هواپیما و نزدیک شدن به یک مرکز حساس نظامی، عامل هدف قرار گرفتن و سقوط هواپیمای اوکراینی بود.

 

کلیدواژه