ولایتی: طرح معامله قرن هرگز به سرانجام نمی‌رسد
(last modified 1398-11-10T09:35:11+00:00 )
دلو 10, 1398 14:05 Asia/Kabul
  • ولایتی: طرح معامله قرن هرگز به سرانجام نمی‌رسد

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: هدف از طرح آمریکایی معامله قرن، بی‌ثبات سازی در غرب آسیا است.

«علی اکبر ولایتی» دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی رونمایی از طرح معامله قرن، در بیانیه‌ای با محکومیت این اقدام، آن را فریب قرن نامید و تاکید کرد: طرح معامله قرن پیامدهای بسیار خطرناکی همچون بی اعتنایی به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و نقض آشکار قوانین بین المللی را در پی دارد.

وی در این بیانیه آورده است: همان طور که انتقال پایتخت از تل آویو به بیت المقدس و به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان نتایج عینی و ملموسی را برای «ترامپ» و «نتانیاهو» به ارمغان نیاورد، رونمایی از طرح معامله قرن، انسجام گروه‌های مبارز فلسطینی و توسعه کمی و کیفی روند مقاومت تا آزادسازی قدس شریف را به دنبال خواهد داشت.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی همچنین تاکید کرد، دفاع از آرمان فلسطین به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری بر مسلمانان واجب است.

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه همراه با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید  از طرح آمریکایی "معامله قرن" رونمایی کرد.
این طرح که با مخالفت گسترده مردم و گروه‌های فلسطینی روبه رو شده است، در پی حذف موضوع بازگشت پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به سرزمین خود است؛ طرحی که برخلاف مفاد قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل است.

کلیدواژه