دلو 11, 1398 12:08 Asia/Kabul
  • موسوی: تحریم رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نشانه استیصال آمریکاست
    موسوی: تحریم رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نشانه استیصال آمریکاست

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن اقدام آمریکا در تحریم رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: تحریم شخصیت ها، هیچ تاثیری بر پیشرفت برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران ندارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه سیاست شکست‌خورده و غیرقانونی خود، سازمان انرژی اتمی ایران و «علی‌اکبر صالحی» رئیس آن را تحریم کرد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه تحریم رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را نشانه استیصال آمریکا دانست و تاکید کرد: «علی اکبر صالحی» شخصیت برجسته علمی و سیاسی کشور است و تحریم وی هیچ تاثیری بر پیشرفت برنامه های هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.

موسوی با بیان اینکه برای بار اول نیست که رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در فهرست تحریم های یکجانبه و غیر قانونی قرار می گیرد تصریح کرد: دانشمندان هسته ای ایران پیشتر نیز هدف کینه توزی های آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته بودند.

موسوی گفت: مقامات رژیم آمریکا برای انحراف افکار عمومی از تحولات داخلی ناشی از استیضاح «ترامپ» و نیز شکست زودهنگام طرح به اصطلاح «معامله قرن»، چنین تحرکات ناشیانه و پوچی را علیه ملت ایران در دستور کار خود قرار داده‌اند.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن برجام (26 جدی 1394)، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از برجام را آغاز کرد.

با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

"ترامپ" سرانجام 18 ثور 1397 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

 

کلیدواژه