صدراعظم کانادا: قطع رابطه با ایران تصمیمی اشتباه بود
(last modified 1395-07-17T06:20:34+00:00 )
میزان 17, 1395 10:50 Asia/Kabul
  • جاستین ترودو صدر اعظم کانادا
    جاستین ترودو صدر اعظم کانادا

صدراعظم کانادا تعطیلی سفارت این کشور در ایران را تصمیمی اشتباه دانست.

جاستین ترودو صدر اعظم کانادا ، روز جمعه اذعان کرد: تعطیلی سفارت این کشور در تهران و قطع رابطه دیپلماتیک با ایران، تصمیمی اشتباه بود.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری سی بی سی، ترودو که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، تاکید کرد: اقدام دولت پیشین کانادا درتعطیلی سفارتمان در تهران، تصمیمی صرفا ایدئولوژیک و سیاسی بود.

این نخستین بار نیست که یک مقام ارشد کانادایی بر تصمیم اشتباه دولت پیشین این کشوردر قطع رابطه دیپلماتیک با ایران اذعان می کنند.

پیشتر نبز "استفان دیون" وزیر امور خارجه کانادا گفته بود که تعطیلی سفارت این کشور در تهران و قطع رابطه دیپلماتیک با ایران از سوی دولت پیشین کانادا، اشتباه بوده است.

روزنامه نشنال پست به نقل از دیون نوشت: با تعطیل شدن سفارت کانادا در ایران، کشورش قادر نبوده از منافع خود و هم پیمانانش، خانواده های کانادایی و ایرانیان دارای تابعیت کانادا را در ایران محافظت کند.

وی می افزاید: امروز کانادا باید به ایران بازگردد تا نقش مفیدی درآن منطقه از جهان ایفا کند. تمام طرف ها از ما می خواهند که به تعامل با ایران بازگردیم و این کار را می کنیم.

دولت پیشین کانادا که موضعی سرسخت در برابر ایران داشت، اواخر تابستان سال 1391 اعلام کرد که روابط دیپلماتیک بین کانادا و ایران به حالت تعلیق درآمده است.

 

کلیدواژه