سفیر ایران در روسیه استوارنامه خود را تقدیم پوتین کرد
(last modified 1398-11-16T14:29:20+00:00 )
دلو 16, 1398 18:59 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در روسیه استوارنامه خود را تقدیم پوتین کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، استوارنامه خود را به رئیس جمهوری روسیه تقدیم کرد.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در مراسم تقدیم استوارنامه خود به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، خواستار تحکیم و تقویت بیش از پیش مناسبات تهران و مسکو شد.

رئیس جمهوری روسیه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه روابط دو کشور دوستانه و براساس احترام متقابل است، افزود: روسیه خواستار تقویت روابط مسکو و تهران در همه عرصه‌ها است.

پوتین تاکید کرد: ایران و روسیه دو بازیگر مهم و قدرتمند برای مبارزه با تروریسم بین المللی هستند و این همکاری‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور روسیه همچنین با اشاره به همکاری مسکو و تهران در طرح‌های بزرگ مشترک به ویژه در بخش انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، راه آهن و طرح‌های مهم اقتصادی افزود: این روابط همزمان با پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا سرعت گرفته است.

پوتین با تاکید بر عزم مسکو برای حفظ برجام تصریح کرد: روسیه از طرف‌های باقیمانده در برجام می‌خواهد برای حفظ این توافق مهم بین‌المللی به تعهدات خود عمل کنند.

رئیس جمهور روسیه همچنین نقش همکاری مسکو و تهران در حل مسئله سوریه را مهم و موثر ارزیابی کرد.

در مراسم تقدیم استوارنامه «کاظم جلالی» به رئیس جمهوری روسیه که با تشریفات ویژه در کاخ کرملین برگزار شد، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه و «یوری اوشاکوف» Yuri Ushakov مشاور رئیس جمهور روسیه در امور بین‌الملل و جمعی از سفرای خارجی نیز حضور داشتند.

کلیدواژه