حمایت پمپئو از هرگونه آشوب در آستانه انتخابات پارلمانی ایران
(last modified 1398-11-27T09:37:27+00:00 )
دلو 27, 1398 14:07 Asia/Kabul
  • حمایت پمپئو از هرگونه آشوب در آستانه انتخابات پارلمانی ایران
    حمایت پمپئو از هرگونه آشوب در آستانه انتخابات پارلمانی ایران

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی تحریک آمیز از وقوع هرگونه آشوب و ناآرامی در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در ایران، حمایت کرد.

«مایک پمپئو» در مصاحبه با روزنامه سعودی "شرق الاوسط" در آستانه برگزاری انتخاب مجلس شورای اسلامی با تکرار حمایت دروغین امریکا از مردم ایران مدعی شد که در کنار آنان ایستاده است.

پمپئو گفت: تمرکز آمریکا همچنان بر فشار حداکثری برای انزوای دیپلماتیک ایران، فشارهای اقتصادی و بازدارندگی نظامی با هدف تغییر رفتار تهران خواهد بود.

آمریکا در اعمال سیاست ظالمانه فشار حداکثری، حتی صادرات کالاهای اساسی و داروهای بیماران خاص را به مردم ایران تحریم کرده است.  

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه، بدون اشاره به خروج غیر قانونی و یکجانبه از توافق هسته ای برجام، خواسته زورگویانه مذاکره برای توافق جدید و به اصطلاح فراگیر را تکرار کرد.

جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم بازگشت آمریکا به توافق برجام، اعلام کرده است که هرگز تسلیم مذاکره و توافق در شرایط فشار و تحریم نخواهد شد. 

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی به نقل از یک گزارش آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا- سیا- نوشت: سیا به این جمع بندی رسیده و اذعان کرده که سیاست تحریم و فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده و تهران را به گفت‌وگو با آمریکا نزدیک‌تر نکرده است.

 

کلیدواژه