ظریف: راه‌حل مسئله فلسطین، مقاومت و مراجعه به آراء فلسطینیان است
(last modified Tue, 18 Feb 2020 05:28:36 GMT )
دلو 29, 1398 09:58 Asia/Kabul
  • ظریف: راه‌حل مسئله فلسطین، مقاومت و مراجعه به آراء فلسطینیان است
    ظریف: راه‌حل مسئله فلسطین، مقاومت و مراجعه به آراء فلسطینیان است

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه طرح ضدفلسطینی "معامله قرن" به نتیجه نخواهد رسید، گفت: راه‌حل مسئله فلسطین، مقاومت و مراجعه به آراء فلسطینیان است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران در گفت وگو با دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای KHAMENEI.IR که شامگاه دوشنبه منتشر شد، افزود: امروز همه‌ گروه‌های فلسطینی یک‌صدا با طرح "معامله‌ قرن" مخالفت می‌کنند و این وحدت داخل فلسطین بر پایه‌ مقاومت، در خنثی کردن سیاست‌های صهیونیست‌ها بسیار مهم است.
ظریف همچنین با تاکید بر تدوام حمایت ایران از مردم مظلوم منطقه غرب آسیا گفت: ایران همواره در کنار مقاومت مردم فلسطین و سایر کشور‌های اسلامی از جمله لبنان و سوریه بوده که اراضی‌شان توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است.
وزیر امورخارجه ایران از سکوت کشورهای عربی در قبال جنایات صهیونیست ها ضد فلسطینیان نیز انتقاد کرد و افزود: برخی کشورهای عربی طی سال‌های گذشته، با رژیم‌صهیونیستی و آمریکا نه تنها برخورد منفعلانه‌ای داشته اند، بلکه با صهیونیست‌ها علیه کشور اسلامی فلسطین نیز هم‌ پیمان شده‌اند.
ظریف با بیان اینکه برخی کشورهای عربی به‌دنبال خرید امنیت از آمریکا و رژیم‌صهیونیستی هستند،تصریح کرد: این کشورها به‌جای اینکه به مردمشان و به همسایگان مسلمانشان اعتماد و تکیه کنند، به‌دنبال خرید امنیت از آمریکا هستند.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا 8 دلو به همراه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح نژادپرستانه "معامله قرن" رونمایی کرد.
به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، واگذاری 30 درصد از کرانه باختری رود اردن به اسرائیل، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان و خلع سلاح کامل فلسطین از مهمترین مفاد این طرح ننگین است.

 

کلیدواژه