حوت 03, 1398 09:02 Asia/Kabul
  • موسوی: قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF سیاسی کاری است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، قرار گرفتن جمهوری اسلامی در لیست سیاه کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) را سیاسی کاری توصیف کرد و گفت: اَنگ پولشویی و تامین مالی تروریسم هرگز به جمهوری اسلامی ایران نمی‌چسبد.

خبرگزاری رویترز روز جمعه اعلام کرد، کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF)، ایران را به دلیل آنچه نداشتن انطباق با هنجارهای بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم خواند، به فهرست سیاه بازگرداند.
به گزارش ایرنا، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این تصمیم کارگروه ویژه اقدام مالی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از دو سال، همه قوانین و مقررات مربوط به پولشویی و تأمین مالی تروریسم را اجرا کرده است.
موسوی با ابراز تاسف از اقدامات مخرب آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی با دخالت در مکانیسم‌های بین‌المللی تصریح کرد: آن‌ها با توجه به نفوذ خود بر این مکانیسم‌ها، سعی در سیاسی‌کاری دارند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه تهران بیشترین همکاری را با کارگروه ویژه اقدام مالی در زمینه مقابله با تامین مالی تروریسم داشته و از شفافیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، یادآور شد: عربستان به عنوان بانک مرکزی تروریسم و رژیم تروریستی اسرائیل، بیشترین حمایت‌ها را از گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی سراسر جهان انجام می‌دهند اما با اقدامات مخرب آن‌ها مقابله نمی‌شود.
«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی ایران نیز اقدام کارگروه ویژه اقدام مالی را رفتار سیاسی و غیرفنی توصیف و تاکید کرد: چنین وقایعی، مشکلی برای تجارت خارجی ایران ایجاد نخواهد کرد.

 

کلیدواژه