حوت 06, 1398 13:24 Asia/Kabul
  • تلاش مقام پنتاگون برای توجیه پنهان‌کاری درباره تلفات حمله موشکی ایران
    تلاش مقام پنتاگون برای توجیه پنهان‌کاری درباره تلفات حمله موشکی ایران

مقام وزارت دفاع آمریکا- پنتاگون- در توجیه پنهان کاری درباره تلفات حمله موشکی ایران، مدعی شد که چنین عملکردی اجتناب ناپذیر است.

"ژنرال پاول فردریکس"  جراح ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه با پایگاه اینترنتی «دیفنس‌وان» با اشاره به انتقادها از پنهان‌کاری‌ها و اطلاع‌رسانی‌های قطره‌ چکانی وزارت دفاع آمریکا درباره تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی «عین‌الاسد» گفت: نشانه‌های ضربه مغزی (TBI) اغلب غیر اختصاصی هستند و موارد مختلف از سردرد تا سرگیجه، مشکلات حافظه، ضعف در تعامل، اشکال در تمرکز یا خلق تحریک‌پذیر را شامل می‌شوند. 

فردریکس افزود: ممکن است من حالم خوب نباشد و چند روزی این وضع را تحمل کنم اما بعد از چند روز یا حتی چند هفته ببینم  واقعیت چیز دیگری است.

مقام پنتاگون در اظهار نظری متناقض ادامه داد: همه نظامیان آمریکایی پس از حمله، طبق پروتکل‌های مشخص، معاینه شدند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور  بعد از حمله موشکی 8 ژانویه ایران به پایگاه عین‌الاسد مدعی شده بودند که همه چیز خوب است و هیچ آمریکایی آسیبی ندیده است.

وزارت دفاع آمریکا از آن زمان به بعد، به صورت تدریجی و در چند مرحله گفته که نظامیان آمریکا دچار ضربه مغزی شده‌اند. 

وزارت دفاع آمریکا در نخستین اعتراف اعلام کرده بود که ۱۱ نظامی آمریکا بر اثر حمله نظامی ایران به «آسیب ملایم مغزی» (concussion) مبتلا شده‌اند. پنتاگون اخیراً پذیرفت که ۱۰۹ نفر دچار ضربه مغزی شده‌اند. 

بسیاری از ارزیابی‌ها حاکی است انتقام موشکی ایران به کشته شدن شماری از نظامیان آمریکایی منجر شده اما دولت این کشور هنوز قصد ندارد به آن اعتراف کند. 

 

 

کلیدواژه