حوت 07, 1398 13:45 Asia/Kabul
  • روحانی : آمریکایی ها به فکر هزاران کشته آنفلوآنزا در کشور خودشان باشند

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اظهارات مداخله جویانه مقام های آمریکایی درباره امور داخلی ایران گفت: آمریکایی ها به فکر هزاران کشته آنفلوآنزا در کشور خودشان باشند.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد، آمریکا به شدت نگران است که ایران شاید درباره شیوع ویروس کرونا جزییاتی را پنهان کرده باشد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه کرونا نباید به سلاح دشمنان، برای به تعطیلی کشاندن کار و تولید در کشور تبدیل شود افزود : آمار نشان می‌دهد در سال‌های اخیر و در آمریکا، بین 12 تا 100 هزار نفر به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست داده اند.

روحانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها و دشمنان ایران طی 2 سال گذشته، با تحریم و تبلیغ‌شان همواره خواستند تولید و فعالیت اقتصادی در ایران را تعطیل کنند اما با هوشیاری مردم این توطئه ها خنثی شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران تدابیر و تمهیدات لازم را برای مقابله با ویروس کرونا اندیشیده است اظهار کرد: کرونا هم با همکاری و هماهنگی ملت و دولت ایران، از بین خواهد رفت.

شیوع کرونا در ماه دسامبر 2019 از شهر "ووهان" Wuhan چین آغاز شد و ظاهراً منشا آن حیوانات غیراهلی بوده است.این ویروس اکنون علاوه بر 30 استان چین، به بیش از 35 کشور دیگر از جمله کشورهای منطقه غرب آسیا سرایت کرده است.بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از 81 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 30 هزار نفر بهبود یافته اند و بیش از 2700 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

 

کلیدواژه