موسوی:اولین محموله مرتبط با ویروس کرونا فردا(جمعه) وارد ایران می شود
(last modified 1398-12-08T16:11:13+00:00 )
حوت 08, 1398 20:41 Asia/Kabul
  • موسوی:اولین محموله مرتبط با ویروس کرونا فردا(جمعه) وارد ایران می شود

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: اولین محموله مرتبط با ویروس کرونا توسط دولت و صلیب سرخ چین فردا (جمعه) با یک پرواز اختصاصی وارد ایران می شود.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه در تشریح اقدامات انجام شده از سوی وزارت امورخارجه در زمینه کمک به اقدامات بخش پرتلاش بهداشت و درمان برای مبارزه با ویروس کرونا افزود: دریافت کمک های داوطلبانه از کشورهای دوست پیگیری شده که بتدریج در حال نهایی شدن است و اولین محموله در این زمینه توسط دولت و صلیب سرخ چین شامل حدود ۲۰ هزار کیت آزمایش کرونا و برخی لوازم دیگر فردا وارد ایران خواهد شد.
موسوی با قدردانی از کمک های سخاوتمندانه دولت و مردم چین افزود: جزئیات بیشتر در مورد کمک های چین و سایر کشورهای دوست پس از نهایی شدن به اطلاع خواهد رسید.
به گفته سخنگوی وزارت امورخارجه ایران،بلافاصله پس از تائید انتشار ویروس کرونا در ایران، وزارت امورخارجه با تشکیل ستاد مبارزه با این ویروس، در کنار وزارت بهداشت پیگیری ابعاد بین المللی موضوع از جمله تامین نیازهای پزشکی را در دستور کار قرار داده است.
 شیوع کرونا در ماه دسامبر 2019 از شهر "ووهان" Wuhan چین آغاز شد و ظاهراً منشا آن حیوانات غیراهلی بوده است.
این ویروس اکنون علاوه بر 30 استان چین، به بیش از 40 کشور دیگر از جمله کشورهای منطقه غرب آسیا سرایت کرده است.
بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از 82 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 32 هزار نفر بهبود یافته اند و بیش از 2800 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

کلیدواژه