ظریف: دنیا نباید در برابر تروریسم اقتصادی و پزشکی آمریکا ضد ایران سکوت کند
(last modified Sat, 07 Mar 2020 17:00:51 GMT )
حوت 17, 1398 21:30 Asia/Kabul
  • ظریف: دنیا نباید در برابر تروریسم اقتصادی و پزشکی آمریکا ضد ایران سکوت کند

وزیر امور خارجه ایران گفت: دنیا نباید بیش از این در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا که اکنون تروریسم پزشکی هم به آن اضافه شده است، سکوت کند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در حالی که شهروندان ایرانی در حال جان باختن بر اثر ویروس کرونا هستند، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به شکل بدخواهانه‌ای در حال تشدید تحریم‌های غیرقانونی با هدف از بین بردن منابع مورد نیاز ایران برای مبارزه با این ویروس است.
آمریکا از مه 2018 با خروج از توافق هسته‌ای با ایران، تمامی مسیرهای اقتصادی و سرمایه­ گذاری تهران در زمینه‌های نفت و پتروشیمی و شرکت‌‌های بیمه و افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی را تحریم کرد.
«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز پیش از این، ادعای «مایک پامپئو» وزیر امورخارجه آمریکا مبنی بر ارسال کمک های بهداشتی و درمانی به ایران را حرکتی تبلیغاتی و ریاکارانه خواند و تاکید کرد: این ادعا با اغراض سیاسی و برای  فریب افکار عمومی جهانیان صورت گرفته است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تاکنون موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران به 5 هزار و 823 نفر و فوت ناشی از آن به 145 نفر رسیده است.
شیوع ویروس کرونا دسامبر 2019 از شهر "ووهان" Wuhan چین آغاز شد و ظاهراً منشا آن حیوانات غیراهلی بوده است.
بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از 101 هزار نفر در بیش از 90 کشور جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد دست‌ِکم 3 هزار و 400 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه