حوت 20, 1398 15:00 Asia/Kabul
  • اذعان نماینده سازمان جهانی بهداشت بر آمادگی کامل ایران برای مهار کرونا

رئیس هیات اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران پس بازدید از چند مرکز درمانی در تهران گفت: جمهوری اسلامی برای مهار کرونا آمادگی کامل دارد.

به گزارش ایرنا، «ریچارد برنان» Richard Brennan رئیس هیات اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران روز سه شنبه با بیان اینکه مهمترین ستون‌ مهار و کنترل بیماری‌های واگیردار به خصوص ویروس کرونا همکاری میان سازمان‌های متولی و مردم است، گفت: چنین چیزی در ایران به وضوح قابل مشاهده است.
برنان با قدردانی از تلاش‌های کادر پزشکی، پرستاری،‌ بهداشتی و خدماتی گفت: ایران در زمینه مهار انواع بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های واگیر از قدرت و توانمندی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است و این توانایی را به خوبی در زمان وقوع بحران‌ها و بلایای مختلف نشان داده است.
رئیس هیات اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران پیش از این نیز با بیان اینکه تحت تاثیرِ دانش و تعهد کادر درمانی ایران قرار گرفته است، گفت: کشورهای دیگر در مبارزه با کرونا از تجارب ایران استفاده کنند.
شیوع ویروس کرونا دسامبر 2019 از شهر "ووهان" Wuhan چین آغاز شد و ظاهراً منشا آن حیوانات غیراهلی بوده است.
این ویروس اکنون علاوه بر چین، به بیش از 110 کشور دیگر نیز سرایت کرده است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تاکنون موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران به 7 هزار و 161 نفر و فوت ناشی از آن به 237 نفر رسیده است.
همچنین تاکنون 2 هزار و 394 نفر از کسانی که در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند، بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده اند.

کلیدواژه