رایزنی رئیسان مجالس ایران و روسیه برای مقابله با کرونا
(last modified Fri, 27 Mar 2020 04:37:15 GMT )
حمل 08, 1399 09:07 Asia/Kabul
  • رایزنی رئیسان مجالس ایران و روسیه برای مقابله با کرونا

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و رئیس دومای دولتی روسیه درباره گسترش مناسبات دو جانبه، آثار و تبعات جهانی شیوع ویروس کرونا و بررسی راه‌های مقابله مشترک با آن گفت وگو کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز پنج شنبه در تماس تلفنی «ویچسلاو والودین»  رئیس دومای دولتی روسیه، با غیرانسانی خواندن اقدام آمریکا و متحدانش در تداوم سیاست نادرست اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه برخی کشور‌ها گفت: اقدام مخرب آمریکا در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه برخی کشور‌ها، جان هزاران انسان بیگناه را به مخاطره انداخته است.

لاریجانی افزود: تمامی تحریم‌های ضد انسانی آمریکا از جمله تحریم اقلام پزشکی و دارویی باید لغو شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با قدردانی از کمک‌های روسیه در تامین اقلام مورد نیاز ایران برای مبارزه با کرونا اظهار کرد: تبادل تجربیات و رایزنی بخش‌های پزشکی و درمانی ایران و روسیه برای مقابله با گسترش ویروس کرونا و درمان مبتلایان و همچنین در گسترش روابط دو جانبه ضروری است.

«ویچسلاو والودین» رئیس دومای دولتی روسیه نیز در این گفت و گوی تلفنی با تبریک نوروز و آغاز بهار و آرزوی سالی خوب برای مردم ایران گفت: روسیه از گسترش مناسبات دوستانه با ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه تبادل تجربیات پزشکی و درمانی استقبال می‌کند.

والودین، تداوم تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه دیگر کشور‌ها را مردود دانست و افزود: روسیه با تحریم‌های آمریکا که در شرایط فعلی، در مسیر مبارزه جهانی علیه ویروس کرونا اخلال ایجاد می‌کند، مخالف است و خواستار لغو تمامی تحریم‌ها است.

کلیدواژه