روحانی: اراده ایران و تایلند توسعه روابط است
(last modified Sun, 09 Oct 2016 11:05:27 GMT )
میزان 18, 1395 15:35 Asia/Kabul
  • روحانی: اراده ایران و تایلند توسعه روابط است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: اراده دولت‌های ایران و تایلند، توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ "حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در نشست مشترک هیات‌های عالیرتبه ایران و تایلند در بانکوک، افزود: تایلند به عنوان پلی برای ارتباطات اقتصادی ایران در منطقه شرق آسیا است.

روحانی تصریح کرد؛ ایران نیز با زیرساخت‌های مناسب در حوزه بنادر و کرویدورهای حمل و نقل ریلی بین جنوب و شمال به عنوان با ثبات‌ترین و امن ترین کشور منطقه، بهترین دروازه برای توسعه روابط تجاری شرق آسیا و تایلند با منطقه، آسیای مرکزی، قفقاز و اروپا است.

روحانی، بهره‌گیری از فرصت‌های "برجام" برای همکاری‌های گسترده ایران و تایلند را ضروری دانست و تصریح کرد: توسعه و تحکیم روابط دوجانبه تامین کننده منافع دو ملت و مکمل همکاری‌های منطقه‌ای است.

رئیس جمهوری ایران با بیان این که هیچ مانعی در ایران برای توسعه روابط با تایلند وجود ندارد، گفت: دو کشور می‌توانند در بخش‌های مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی، شیلات، راه سازی، تولید قطعات خودرو و کشاورزی همکاری کنند.

رئیس قوه مجریه ایران همچنین به موضوع تروریسم و خطرات آن برای جهان اشاره و تاکید کرد: تروریسم، خشونت و افراطی‌گری معضلی جهانی بوده و مبارزه با آن نیازمند همکاری همه کشورها است.

«پرایوت چان او چا» Prayut Chan-o-cha نخست وزیر تایلند نیز با تاکید بر عزم کشورش برای توسعه و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران می‌تواند پیوند دهنده تایلند با منطقه مرکزی و غرب آسیا و اروپا و تایلند نیز می‌تواند مرکزی برای پیوند ایران با شرق آسیا شود.

نخست وزیر تایلند با قدردانی از تلاش و سیاست‌های منطقه‌ای و بین المللی ایران در تقویت صلح و ثبات، تصریح کرد: تروریسم مشکل جهانی است و باید قبل از هر اقدامی با ریشه‌های آن مبارزه کرد.

کلیدواژه