قدردانی روحانی از موافقت رهبر معظم انقلاب با برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی
(last modified Mon, 06 Apr 2020 13:30:30 GMT )
حمل 18, 1399 18:00 Asia/Kabul
  • قدردانی روحانی از موافقت رهبر معظم انقلاب با برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی
    قدردانی روحانی از موافقت رهبر معظم انقلاب با برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی

رئیس جمهوری ایران از موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست برداشت یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی ایران برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، قدردانی کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران همچنین در نامه‌ای به «محمد باقر نوبخت» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران دستور داد: نیازهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از منابع صندوق توسعه ملی، تامین و حتی الامکان از تولیدات داخلی و با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان اقدام شود.
با وجود شیوع ویروس مرگبار کرونا در جهان و لزوم مبارزه همه جانبه با آن، آمریکا همچنان بر ادامه رویکرد تحریمی خود در چارچوب سیاست فشار حداکثری ضد ایران اصرار دارد و به طور غیرقانونی برخی منابع مالی و اموال ایران را در خارج از ایران مسدود کرده است.
با این وجود، همزمان با اقدامات پیشگیرانه و درمانی دولت ایران با کمک نیروهای مسلح، فرایند تشخیص زود هنگام، ردیابی افراد در تماس با مبتلایان، جدا سازی بیماران (قرنطینه) و درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا با همراهی همه اقشار مردم ایران، به سرعت در حال انجام است.
براساس آخرین آمار، تاکنون از مجموع 60 هزار و 500 نفری که در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، 24 هزار و 236 نفر آن‌ها بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و سه هزار و 739 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

کلیدواژه