حمل 23, 1399 08:49 Asia/Kabul
  • تاکید روحانی بر نظارت دقیق طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی در ایران

رئیس جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت نظارت دقیق وزارت بهداشت بر اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در سراسر کشور تاکید کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز جمعه در گفت و گوی تلفنی با «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورش دستور داد، با همکاری کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا، سریعا ارزیابی دقیقی از مقدمات فراهم شده برای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی انجام دهد.

‌طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی از امروز شنبه در سراسر ایران به استثنای استان تهران اجرا شده است.

پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به عنوان یک راهبرد جدید برای مدیریت و کنترل مناسب ویروس کرونا در ایران، ستاد ملی مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری هوشمند را جایگزین طرح قبلی کرد؛ طرحی که بنا دارد شرایط تدریجی بازگشت جامعه به شرایط عادی را فراهم کند.

در طرح فاصله گذاری هوشمند، به‌جای آنکه همه مردم فاصله گذاری فیزیکی با بقیه را رعایت کنند، افراد، مشاغل و گروه های جمعیتی کم خطر از نظر ابتلا شناسایی شوند و فعالیت این گروه ها به تدریج از سرگرفته شود و سایر افراد و گروه‌ها کماکان فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند.

وزارت بهداشت ایران روز جمعه با اشاره به ادامه روند صعودی بهبود یافتگان و کاهش روند فوت ناشی از کرونا در کشور، اعلام کرد: تاکنون 68 هزار و 192 نفر به بیماری کووید 19 مبتلا شده‌اند که از این تعداد 35 هزار و 465 نفر، بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و حدود 4 هزار و 200 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه