مقابله نظام بهداشتی ایران با دو جبهه تحریم و کرونا
(last modified 1399-02-01T13:58:32+00:00 )
ثور 01, 1399 18:28 Asia/Kabul
  • مقابله نظام بهداشتی ایران با دو جبهه تحریم و کرونا
    مقابله نظام بهداشتی ایران با دو جبهه تحریم و کرونا

سفیر ایران در پکن با قدردانی از کمک‌های چین در جریان شیوع ویروس کرونا گفت: نظام بهداشتی ایران با قدرت به مقابله با کرونا ادامه می دهد ولی مبارزه در دو جبهه تحریم و کرونا مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

«محمد کشاورز زاده» سفیر ایران در پکن  روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه گلوبال تایمز چین با محکوم کردن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا گفت: ایران برای تهیه و خرید اقلام پزشکی و تجهیزات با هدف مقابله با کرونا با چالش‌های جدی روبه رو است.

کشاورززاده تاکید کرد: برخلاف بسیاری از کشورها، کادر درمانی و پزشکی ایران در مبارزه با کرونا به دلیل «تروریسم اقتصادی آمریکا» متحمل رنج‌های زیادی شده اند.

سفیر ایران در پکن با بیان اینکه تحریم های آمریکا مانعی برای خرید تجهیزات پزشکی است، تصریح کرد: در مساله ملزومات پزشکی حتی اگر عرضه کننده خارجی آن یافت شود به دلیل تحریم های بانکی، مالی، بیمه و کشتیرانی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده است، این تجارت را غیرممکن می کند.

کشاورز زاده در ادامه با اشاره به برخی تلاش های مذبوحانه غرب برای مخدوش کردن مناسبات ایران و چین گفت: دوستی تهران و پکن هرگز تحت تاثیر این شرایط قرار نمی گیرد.

سفیر ایران در پکن تصریح کرد: ایران و چین همواره روابط دوستانه مستحکمی داشته اند و بخصوص در یک سال گذشته عرصه های همکاری وسعت یافته و مناسبات دو کشور رو به رشد بوده است.

 

کلیدواژه