میزان 19, 1395 07:47 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم عزاداری محرم در بانکوک با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران

 مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان، یکشنبه شب با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در بانکوک پایتخت تایلند برگزار شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم که علاوه بر هیات ایرانی، جمعی از ایرانیان، علما و شیعیان مقیم تایلند حضور داشتند، با اشاره به شب هشتم ماه محرم و اینکه امشب در عمده کشورهای جهان خیمه ای به نام امام حسین (ع) برگزار می شود، اظهارداشت: امام حسین (ع) تنها به اسلام و شیعیان تعلق ندارد، بلکه محبوب دل همه آزادگان عالم است.

به گزارش ایرنا،روحانی با طرح این پرسش که چرا امام حسین (ع) و عاشورا جاودانه هستند و همه قلوب در برابر امام حسین (ع) خاضع هستند، گفت: امام حسین (ع) برای آرمان یک گروه خاص جان خود را فدا نکرد. هدف او ارزشهای جهانی بود و به همه بشریت تعلق دارد. امام حسین(ع) کشته راه آزادی است، او برای آزادی انسان ها جان خود را داد و شهید راه حق، عدل، دادگستری و اصلاح جامعه است.

روحانی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای از بین بردن فساد و اصلاح جامعه و برافراشته شدن پرچم هدایت انسان ها قیام کرد، گفت: اگر ما مسیر هدایت و نجات می خواهیم، امام حسین (ع) چراغ است و راه را به ما نشان می دهد. اگر در توفان ها قرار گرفتیم، امام حسین (ع) کشتی نجات همه انسان ها و حق طلبان عالم و همه آنهایی است که در برابر ظلم سر فرود نمی آورند و ذلت را انتخاب نمی کنند.

رئیس جمهوری کشورمان تصریح کرد:امام حسین(ع) شخصیتی است که در زندگی خود بین شهادت و ذلت؛ شهادت و شمشیر دشمن را انتخاب می کند. شعار هیهات منه الذله او شعاری جاودان و افتخاری برای همه شیعیان و انسان ها است.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به تعطیلی روز عاشورا در سراسر شبه قاره هند و شعار معروف گاندی که رهبر من برای آزادی این سرزمین حسین (ع) بود، گفت: میلیاردها انسان در سراسر جهان به امام حسین (ع) احترام می گذارند، چرا که او راه اخلاق، جهاد و صلح را برگزید.

در ادامه این مراسم اعضای هیات همره رئیس جمهوری ایران در سفر به تایلند برای مصائب شهدای کربلای سوگواری کردند.