ثور 06, 1399 13:34 Asia/Kabul
  • پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله امینی
    پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله امینی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم مجاهد و انقلابی مرحوم آیت‌الله «ابراهیم امینی» عضو مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

آیت الله «ابراهیم امینی» عضو مجلس خبرگان رهبری پس از تحمل یک دوره بیماری جمعه شب در قم درگذشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز شنبه در پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله امینی به حوزه‌ی علمیه قم، فضلا و علاقمندان این عالم مجاهد تصریح کردند: عمر با برکت این عالم بزرگوار یکسره در راه علم و کسب و نشر معارف اسلامی و نیز مجاهدت سیاسی و اجتماعی و حضور فعال در مناصب رسمی نظام جمهوری اسلامی همچون امامت جمعه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت و مجامع تصمیم‌گیر حوزوی، مصروف گردیده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: سلوک فردی ایشان نمونه‌ی چشم‌نوازی از پارسائی و پرهیزگاری و بی‌اعتنائی به جاذبه‌های مادی را مجسّم ساخته است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله امینی تاکید کرد: این فقیه انقلابی در عمر پر برکت خود علاوه بر تالیفات ارزشمند، مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی مهمی همچون عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده‌دار شدند و کارنامه ارزشمند و پرافتخاری برجا گذاشتند که یقیناً در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

 

کلیدواژه