ثور 08, 1399 13:17 Asia/Kabul
  • تاکید رئیسان جمهوری ایران و اندونزی بر گسترش روابط دو کشور

رئیسان جمهوری اسلامی ایران و اندونزی بر توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات و همکاری های تهران- جاکارتا در راستای منافع دو ملت تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و «جوکو ویدودو» Joko Widodo رئیس جمهور اندونزی، روز دوشنبه در گفت و گویی تلفنی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جهان و برنامه ریزی‌ها و اقدامات دو کشور در راستای مقابله با این ویروس کُشنده، درباره همکاری در این زمینه و تبادل تجربیات، دستاوردهای علمی و فناوری و تامین نیازمندی‌های متقابل تبادل نظر کردند.
روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه علمی و فناوری و تامین و ساخت نیازمندی ها مانند کیت های تشخیص، ونتیلاتور، دستگاه سی تی اسکن و ماسک N95، موفقیت های خوبی به دست آورده و آماده همکاری و تعامل با اندونزی است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز تحریم های آمریکا ضد ایران با حقوق بنیادین بشر در تعارض است، گفت: تحریم های غیرقانونی در شرایطی که همه کشورهای جهان درگیر مبارزه با کرونا هستند، خطرناک است.
رئیس جمهوری اندونزی نیز با ابراز خرسندی از موفقیت های ایران در مبارزه با کرونا گفت: امروز کرونا شرایط سختی برای جهان ایجاد کرده و در این شرایط کنونی همه کشورها بویژه کشورهای اسلامی باید به هم کمک کنند.
رئیسان جمهوری ایران و اندونزی همچنین با اشاره به روابط دوستانه و تاریخی دو کشور ابراز امیدواری کردند برگزاری سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری دوجانبه، موجب تسریع در اجرای توافقها و گسترش بیش از پیش مناسبات تهران-جاکارتا شود.

کلیدواژه