ثور 09, 1399 10:06 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: پاسخ مقاومت به اشغالگری صهیونیست‌ها پشیمان‌کننده است
    امیرعبداللهیان: پاسخ مقاومت به اشغالگری صهیونیست‌ها پشیمان‌کننده است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل، پاسخ مقاومت به خطای اِشغال بخشی از کرانه باختری از سوی صهیونیست‌ها را پشیمان‌کننده دانست.

«بنیامین نتانیاهو» و«بنی گانتز» اخیراً در توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی اعلام کردند، از ماه ژوئیه آینده الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را اجرایی خواهند کرد.

این موضوع یکی از بندهای معامله نژادپرستانه قرن است که «دونالد ترامپ»  رئیس جمهوری آمریکا 28 ژانویه 2020 از آن رونمایی کرد.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل روز سه شنبه در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: صهیونیست‌ها تردید نکنند، در صورت ارتکاب خطای اِشغال بخشی از کرانه باختری، با صفحه جدید و شوک‌آوری از سوی مقاومت روبه‌رو خواهند شد که پشیمان‌کننده است.

امیرعبداللهیان افزود: در حرکتِ جدیدِ مقاومت فلسطین، جهانیان تحول مهمی را شاهد خواهند بود.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز یکشنبه گذشته با محکوم کردن تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد: اینگونه اقدامات غیرقانونی نقض قوانین بین المللی و تهدیدی برای صلح و امنیت در منطقه است و سازمان ملل متحد و دیگر مجامع بین المللی باید در چارچوب وظایف و مسئولیت های خود در مقابله با این تحرکات عمل کنند.

موسوی با اشاره به سوء استفاده رژیم اشغالگر قدس از شرایط جاری ناشی از شیوع کرونا، افزود: مردم مظلوم فلسطین همزمان با کرونا با ویروس هایی همچون اشغالگری، محاصره و تحریم در حال مبارزه هستند.

 

کلیدواژه