ایران، رتبه اول جهان در کشف و ضبط مواد مخدر
(last modified 1399-02-09T08:30:46+00:00 )
ثور 09, 1399 13:00 Asia/Kabul
  • ایران، رتبه اول جهان در کشف و ضبط مواد مخدر
    ایران، رتبه اول جهان در کشف و ضبط مواد مخدر

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر ایران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با وجود شرایط تحریمی بیش‌ترین میزان کشفیات مواد مخدر در جهان را به خود اختصاص داده است، گفت: در یکسال گذشته 950 تُن انواع مواد مخدر در ایران کشف و ضبط شده است.

«اسکندر مومنی» دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر ایران روز سه شنبه با اشاره به قدردانی سازمان ملل از عملکرد جمهوری اسلامی در مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در یکسال گذشته 800 تُن توسط نیروی انتظامی، بیش از 100 تُن توسط وزارت اطلاعات و حدود 30 تُن انواع مواد مخدر هم توسط نیروهای بسیج مردمی ایران کشف شده که این میزان کشفیات غیر از پیش‌سازهاست.

مومنی افزود: 74 درصد کشفیات، ناشی از اقدامات اطلاعاتی و 76 درصد آن در استان‌های شرقی ایران بوده است.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر ایران در ادامه با بیان اینکه در جهان حدود 300 میلیون مصرف کننده موادمخدر وجود دارد، اظهار کرد: سالانه در جهان 450 هزار نفر در اثر سوء مصرف موادمخدر فوت می‌کنند که این میزان در آمریکا 70 هزار نفر و در ایران حدود 3 هزار نفر است.

مومنی با اشاره به اینکه هیات بین المللی کنترل موادمخدر به صورت رسمی و کتبی از اقدامات ایران در حوزه درمان، نگهداری معتادان و ایجاد سرپناه برای آن‌ها قدردانی کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران باوجود تحریم‌های غیرقانونی با همه توان برای نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کند.

 

کلیدواژه