ثور 10, 1399 17:44 Asia/Kabul
  • خلیج فارس؛ کانون مقابله تمدن ایرانی اسلامی با جبهه استکبار جهانی
    خلیج فارس؛ کانون مقابله تمدن ایرانی اسلامی با جبهه استکبار جهانی

امروز (چهارشنبه) 29 آوریل 2020، سالروز اخراج استعمارگران پرتغالی از آب‌هاى جنوبى ایران در سال 1622 میلادی، به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در جلسه هیات دولت، با تبریک روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: آمریکایی ها باید از روی نام خلیج فارس و از روی ملتی که در کنار این آبراه که برای هزاران سال حافظ آن بوده اند، شرایط را درک کنند و هر روز علیه ملت ایران توطئه نکنند.

روحانی با بیان اینکه خلیج فارس به نام ملت ایران است، گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند این آبراه بنام «خلیج فارس» است و نام آن خلیج نیویورک و یا خلیج واشنگتنن نیست.

امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در یادداشتی به مناسبت روز ملی خلیج فارس تاکید کرد: خلیج فارس بخشی از هویت جمهوری اسلامی ایران است و امروز کانون مقابله تمدن ایرانی اسلامی با جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و انگلیس است.

دریادار خانزادی افزود: خلیج فارس از ایران اسلامی هویت می‌گیرد و این موضوعی قابل معامله و قابل گذشت نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با تاکید بر اینکه خلیج فارس، مرکز ثقل شکل‌گیری قدرت دریایی جبهه مقاومت اسلامی در تقابل با استکبار جهانی است، گفت: هیچ‌گاه ایران به اندازه امروز در دریا صاحب قدرت و اعتبار خودساخته و متکی به ظرفیت‌های درونی نبوده است.

دریادار خانزادی همچنین با بیان اینکه امنیت آمریکایی به معنی ترور، تهدید، ناامنی کنترل شده و تحمیل جنگ نیابتی به منطقه و جهان است، تاکید کرد: تا هنگامی که آمریکا و ایادی او در منطقه جولان می‌دهند، امنیت جمعی و جهانی موضوعی بی‌معنی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران یادآور شد: باید منطقه و جهان از جولان آمریکایی‌ها پاک شود و برای این کار به وحدت، همدلی و همگرایی ملت‌های منطقه نیاز است.

دریادار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم با بیان اینکه ایران چشم طمع به هیچ کشوری ندارد، تاکید کرد: کشورهای منطقه می‌توانند امنیت خلیج فارس را برقرار و بیگانگان را از آن خارج کنند.

در همین حال، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه خلیج فارس تا ابد فارسی و دریای صلح و دوستی با همسایگانش باقی خواهد ماند، خاطرنشان کرد: خلیج فارس قرون متوالی، میزبانی گشاده‌رو و سخاوتمند برای مجاوران خود فارغ از هر رنگ، نژاد و زبان بوده و هست.

 

کلیدواژه