ثور 12, 1399 10:38 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: اقدام آلمان علیه ⁧حزب‌الله لبنان⁩

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل پنجشنبه شب اقدام خصمانه آلمان در تروریستی خواندن حزب الله لبنان را "خطای استراتژیک" دانست.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، "حسین امیرعبداللهیان" در توییتر با تاکید بر اینکه ‏⁧اقدام آلمان در تروریستی خواندن ⁧حزب‌الله⁩ لبنان خطای استراتژیک است، تصریح کرد، حزب‌ الله بخش مهمی از جامعه ⁧لبنان⁩، ضامن امنیت و تمامیت ارضی و بخشی از دولت و مجلس لبنان به شمار می رود.

"امیرعبداللهیان" در ادامه خطاب به مقامات آلمانی اظهار داشت: «دنباله‌روی ⁧آلمان⁩ از سیاست‌های کثیف آمریکایی-صهیونیستی، منافع منطقه‌ای برلین را به خطر می‌اندازد.»

وزارت کشور آلمان روز پنجشنبه در راستای جلب نظر رژیم صهیونیستی و آمریکا، ضمن تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان، فعالیت‌های این گروه را در خاک آلمان ممنوع اعلام کرد.

آلمان در حالی حزب‌ الله لبنان را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده است که سال گذشته "نیلس آنن" Niels Annen معاون وزارت خارجه آلمان  در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه اشپیگل اعلام کرده بود، برلین قصد ندارد حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

رژیم صهیونیستی و آمریکا در ماه‌های اخیر در تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن این گروه تحت فشار شدید قرار داده‌اند.

واشنگتن همچنین در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان، چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط با این گروه در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

این اقدامات خصمانه در حالی انجام می شود که حزب‌الله لبنان یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از موفقیت‌های حزب‌الله لبنان در مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه، تلاش‌ها برای تشدید فشار بر این جنبش را افزایش داده‌اند.

حزب الله لبنان به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

کلیدواژه