ثور 14, 1399 13:11 Asia/Kabul
  • روحانی: شیوع ویروس کرونا سیاست‌های جهانی را زیر سوال برده است
    روحانی: شیوع ویروس کرونا سیاست‌های جهانی را زیر سوال برده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا سیاست‌های جهانی را زیر سوال برده است، تاکید کرد: امروز مردم جهان با زبان قاطع تحریم‌های غیرانسانی آمریکا را محکوم می‌کنند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با اشاره به تغییراتی که کرونا در جهان بوجود آورده است، تصریح کرد: در دنیایی که ادعا می‌کردند تنها راه زندگی، اتحادیه‌های بزرگ منطقه‌ای و جهانی است کشورها به سمت ملی‌گرایی رفته‌اند و اتحادیه‌ها تضعیف شده‌اند.
روحانی با بیان اینکه در آمریکا بین سیاه و سفید و بومی و غیر بومی برای درمان فرق گذاشته می‌شود، افزود: حتی در اتحادیه اروپا هم کشورهایی که به ظاهر با هم دوست هستند در به دست آوردن ماسک با هم رقابت دارند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به غربالگری 78 میلیون نفر در مرحله اول طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در ایران افزود: در مرحله دوم نیز تاکنون 30 میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که این غربالگری هدفمندتر و دقیق تر از دوره اول است.
روحانی با قدردانی از همراهی و همکاری مردم در مقابله با کرونا گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، در مجموع بیش از 83 درصدِ مردم، به طور متوسط در کشور پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند که در برخی شهرها این آمار به 92 درصد نیز می‌رسد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در ایران، گفت: در طول شبانه روز گذشته آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها بسیار کاهش داشته و به حدود 300 نفر رسیده است.

 

کلیدواژه