روحانی: ایران تخطی از قطعنامه 2231 را نخواهد پذیرفت
(last modified Wed, 06 May 2020 08:47:21 GMT )
ثور 17, 1399 13:17 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران تخطی از قطعنامه 2231 را نخواهد پذیرفت

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تهران تخطی از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را به هیچ وجه نمی‌پذیرد، گفت: حق مسلم ایران است که به زودی از تحریم‌های تسلیحاتی در چارچوب این قطعنامه خارج شود.

به گزارش ایرنا، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران افزود: برداشتن تحریم‌های تسلیحاتی ایران، جزو لاینفک برجام است.
روحانی تاکید کرد: اگر تحریم تسلیحاتی بخواهد تحت هرعنوان با هر بیان و مکانیزمی باز گردد، سران کشور‌های 1+ 4 می‌دانند که چه عواقب وخیمی برای آن‌ها خواهد داشت.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران اگر سلاحی بسازد یا بخرد، این سلاح برای دفاع از ملت‌ها است، افزود: سلاح ایران آب بر آتش است و نمی‌گذارد جنگی آغاز شود. 
روحانی همچنین با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکا در مه 2018 تحت فشار تندروهای داخلی خود، فشار اسرائیل و عربستان و لجبازی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با «باراک اوباما» رئیس ‌جمهوری قبلی این کشور داشت، کار بسیار احمقانه‌ای انجام داد و از برجام به صورت یکجانبه خارج شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکایی ها از یکی دو ماه پیش از خواب غفلت بیدار شده و فهمیده‌اند که چه اشتباه بزرگی کرده اند، افزود: آمریکا در برجام نه راه پیش و نه راه پس دارد.
روحانی با تاکید بر اینکه برای آمریکایی ها دیگر برجامی وجود ندارد، گفت: مگر اینکه آمریکایی ها دوباره بیایند درخواست بدهند و دوباره همه اعضا بپذیرند و تمام خطاها را جبران کنند و تمام تحریم‌ها را کنار بگذارد که آن هم شرایط خاصی دارد.

کلیدواژه