ثور 18, 1399 12:13 Asia/Kabul
  • بهره برداری از چهار طرح ملی صنعت مس در ایران

با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران، چهار طرح ملی صنعت مس ایران در کرمان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در ارتباط مستقیم تلویزیونی با استان کرمان، طرح توسعه ذوب مس آندی خاتون آباد، طرح احداث انبار کنستانتره مس، طرح احداث کارخانه اسید خاتون آباد و طرح احداث کارخانه تولید اکسیژن مس خاتون آباد را در مجتمع مس شهر بابک افتتاح کرد.

روحانی در این مراسم، با اشاره به اینکه دولت قصد دارد معادن کوچک و متوسط را در بورس قرار دهد، افزود: بورس باید زمینه‌ای آماده کند تا دولت بتواند زمین‌های بزرگی که دارد و نیز معادن کوچک و متوسطی که خصوصیات آن‌ها مشخص است، در بورس قرار دهد.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به ارتقای محصولات ذوب مس خاتون آباد از ۸۰ هزار تن به ۱۲۰ هزار تن با استفاده از فناوری جدید ابراز امیدواری کرد توسعه این طرح به رشد اقتصادی ایران کمک کند.

«رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در ایران  ۶۸ نوع ماده معدنی وجود دارد، گفت: ایران در این زمینه، جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است.

رحمانی افزود: دولت با بهره گیری امکانات معدنی، نسبت به توسعه این صنایع فعال است و امروز خوشبختانه بسیاری از دانش های دنیا را کسب و بومی سازی کردیم و کشور از واردکننده به صادر کننده تبدیل شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با اعلام اینکه سال گذشته ۴۷۰ میلیون تن استخراج انواع مواد معدنی داشتیم که 35 درصد آن مربوط به فلزات بوده است، تصریح کرد: برنامه امسال، استخراج ۵۰۰ میلیون تن است.

کلیدواژه