ثور 27, 1399 15:14 Asia/Kabul
  • حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم
    حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی و سفیر سوریه در تهران دیدار و در خصوص آخرین تحولات سوریه و روابط دو کشور تبادل نظر کردند.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی روز شنبه در دیدار با «عدنان حسن محمود» سفیر سوریه در تهران با تاکید بر حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم تصریح کرد: همکاری‌های راهبردی روسیه، سوریه و ایران برای مبارزه با پدیده شوم تروریسم و رایزنی‌های جاری سه کشور برای حل سیاسی بحران سوریه تداوم خواهد یافت.

خاجی همچنین بر اهمیت تداوم فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک ایران، روسیه و ترکیه در قالب روند آستانه تاکید کرد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در ادامه با اشاره به استمرار تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ملت سوریه در شرایط سخت بحران این کشور و شیوع بیماری کرونا، حمایت جامعه بین المللی از مردم سوریه، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور را در چارچوب قوانین بین المللی و مبارزه با تروریسم ضروری عنوان کرد.

سفیر سوریه در ایران نیز در این دیدار با اشاره به روابط راهبردی میان دو کشور، بر اهمیت استمرار رایزنی‌های میان تهران و دمشق در سطوح دوجانبه و منطقه‌ای تاکید کرد.

 

کلیدواژه