روحانی: هدف ایران دستیابی به بازارهای شرق آسیا است
(last modified Tue, 11 Oct 2016 05:13:22 GMT )
میزان 20, 1395 09:43 Asia/Kabul
  • روحانی: هدف ایران دستیابی به بازارهای شرق آسیا است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف ایران دستیابی به بازارهای شرق آسیا و توسعه صادرات بر اساس محورهای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه پس از بازگشت از سفر شش روزه به ویتنام، مالزی و تایلند در جمع خبرنگاران افزود: سفر به شرق آسیا بر مبنای استفاده از فضا و فرصت بعد از برجام برای شکوفایی اقتصاد، توسعه صادرات و به دست آوردن بازارهای منطقه ای و جهانی است.

"حسن روحانی" تصریح کرد: کشورهای شرق آسیا به عنوان اقتصادهای رو به رشد و با ظرفیت های گسترده، می توانند هدف بسیار خوبی برای رشد اقتصادی ایران بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشند.

روحانی همچنین گفت: تجارت خارجی کشورهای تایلند، مالزی و ویتنام که هر سه عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا هستند، حدود 400 میلیارد دلار است که ایران می تواند سرمایه گذاری خارجی را از این کشورها جذب کند.

وی افزود: ایران و ویتنام ظرفیت های خوبی در زمینه سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی، توریسم و گردشگری دارند.

رئیس جمهوری ایران مالزی را هم کشور مهمی توصیف کرد و گفت: بزودی کمیسیون مشترک بین ایران و مالزی در خصوص ارتباطات بانکی، فعالیت کارگزاری و سرمایه گذاری تشکیل خواهد شد.

رئیس قوه مجریه ایران، درباره شرکت در اجلاس سران مجمع همکاری های آسیایی در تایلند هم گفت: در اجلاس سران مجمع همکاری های آسیایی در تایلند مباحث بسیار خوبی مطرح شد و ایران می تواند از وحدت کشورهای آسیایی در فضای اقتصاد مقاومتی استفاده کند.

حسن روحانی همچنین در پاسخ به سئوالی به اوضاع تاسف بار یمن و کشته شدن ملت مظلوم و بی گناه این کشور در ماه حرام، اشاره و ابراز امیدواری کرد، تا از برکت ماه محرم، ابا عبدالله الحسین(ع) و فرهنگ عاشورا به نفع ثبات جهان اسلام و قاره آسیا استفاده کرد.

رئیس جمهوری ایران در سفر شش روزه به شرق آسیا که از چهارشنبه گذشته آغاز شد،با مقامهای ارشد ویتنام، مالزی و تایلند دیدار و درباره راههای توسعه و تعمیق روابط تهران با این کشورها ، گفت وگو و تبادل نظر کرد.

حسن روحانی همچنین در تایلند در دومین اجلاس سران مجمع گفت وگوی همکاری های آسیا‎ (ACD) ‎که متشکل از ۳۴ کشور ‏آسیایی است، شرکت کرد و ضمن سخنرانی، مواضع ایران را تبیین کرد.

کلیدواژه