روحانی: قدس فراموش نخواهد شد و در اِشغال ستمگران باقی نمی‎ماند
(last modified 1399-02-31T08:30:48+00:00 )
ثور 31, 1399 13:00 Asia/Kabul
  • روحانی: قدس فراموش نخواهد شد و در اِشغال ستمگران باقی نمی‎ماند

رئیس جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت روز جهانی قدس تاکید کرد: قدس هرگز فراموش نخواهد شد و در اِشغال ستمگران باقی نخواهد ماند.

به گزارش ایرنا، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه امسال هم در روز جهانی قدس به هر طریقی ندای مظلومیت مردم فلسطین به گوش جهانیان می‌رسد، یادآور شد: مردم ایران اسلامی به هیچ وجه، ستم و تجاوز علیه فلسطینی ها را نمی‌پذیرند و برنمی‌تابند و پیروزی نهایی مردم فلسطین با ایستادگی، مقاومت و اراده پولادین فلسطینی ها، دیر یا زود به نتیجه می رسد.

روحانی با بیان این که هر روز توطئه جدیدی توسط آمریکا علیه مسلمانان و مردم فلسطین طراحی می شود، اظهار کرد: مردم فلسطین بیش از 70 سال است که از خانه و کاشانه خود آواره شدند.

رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه ایستادگی در برابر ستمگران و حمایت از مظلومان، یکی از ستون‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: قدرت‌های استکباری جهانی به ویژه در رأس آن آمریکا همیشه حامی ظالمان، صهیونیست‌ها، نژادپرستی، آپارتاید بودند و علیه مظلومان تلاش کردند اما در نهایت، حق برابر باطل پیروز خواهد شد.

روحانی همچنین با بیان اینکه کاخ‌نشینان کاخ سفید با بدترین شرایط اقتصادی مواجه‌اند، افزود: آن‌هایی که در سال‌های اخیر علیه ایران توطئه کردند امروز گرفتارترین حکومت در دنیا هستند و در رقابت مبارزه با کرونا نشان دادند که چقدر ناتوان هستند.  

رئیس جمهوری ایران در ادامه ضمن ابراز خرسندی از توافقات داخلی در عراق و افغانستان برای ثبات این کشورها تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بیشترین حساسیت را به سرنوشت مردم افغانستان دارد و امروز هم به عنوان برادر در کنار آن‌ها است.

روحانی افزود: توافق گروه‌های شیعه و سنی و کُرد و عرب و تشکیل دولت جدید، قدم خوبی برای ثبات عراق و نشاط اقتصادی این کشور در این روز‌های سخت خواهد بود.

کلیدواژه